Sunday, December 14, 2008

mid life crisis..aku tak pasti..

Tempoh hari aku ke satu event seni di sekitar ibu kota. Read: Rantai.
Aku memang dari kecil tak reti mahu melukis, tiada bakat untuk menghalusi jalur2 pen, tiada bakat untuk transformasi.

Art is transformational, time kasih Cultural Anthoropoly, aku kini kurang bebal konsep seni.

Aku pergi dengan niat untuk membeli trinket2, hasil kraftangan kreatif anak muda masa kini. Aku cukup kagum mereka yang boleh gaya bebas melukis. Tak kisahlah karikatur ataupun haiwan2 fictional yang berwarna jingga biru. Aku hanya boleh lihat, dan bertanyakan diri sendiri, mengapakah tangan aku tak lembut seperti mereka.

Jikalau aku kaya, aku sudah mahu membeli hasil seni yang mereka tayangkan. Bawa balik dan gantung di dlm bilik, buat centerpiece. Tak seganlah aku mahu membawa rakan2 aku masuk bilik aku lepak-lepak, pasti mereka akan "uuu" and "ahh". Dan kemudian berkabarkan berita tentang kehebatan design bilik aku kepada rakan2.
vain, aku tahu.



Entah mengapa aku kini kian berminat untuk berlayar lalu katalog IKEA. Suka melihat perabot2, susunan perabot, design perabot tersebut, dan imaginasi posisi perabot tersebut di dalam bilik jika aku membelinya satu hari kelak. (pabila aku kerja, bergaji lumayan..amin2).



pernah skali, aku bosan sangat, aku ke Flickr, dan search gambar bilik orang. sahaja mahu lihat bagaiman mereka hias bilik mereka. Aku tahu, weird...

Ade such thing as a mid life crisis. Aku tak tahu apa fasa yang aku lalui skarang ini.

any idea?

2 comments:

iLLy said...

mid life crisis ke ni? bukan quater life ke? nak belacan sarawak x? lol`

mrfusyi said...

itulah
ade ea quater life crisis? ;p
sendiri pula tak pasti. kalau ade, yelah tu.huhu~

belacan? macam menarik.lol~