Wednesday, October 1, 2008

no puedo dormir




Aku tak dapat nak tidur. tak pasti sama ada ia kerana sebab terlalu biasa tidur lambat masa bulan puasa, sebab cuaca malam tak cukup nyaman, sebab dah tidur petang tadi, atau sebab2 lain.

Yang pasti, aku tak lena lelapkan mata di atas kamar, terasa kekurangan. Masa beginilah aku akan mula untuk bertemu sahabat lama (rakan2 yang rapat denganku akan tahu apakah ia), tenung kepadanya lama2, dan mengimbas kembali hidup aku setakat ini.

baring berfikiran...ok...termenung more like...;p

Ya, aku memang jenis yang suka berfikiran panjang... kerana aku percaya, setiap benda yang sudah, sedang, dan akan dilakukan, ada kesannya terhadap sekeliling. what you do effects people, in ways u sometimes cannot imagine.

I believe Newton did not only unravel the laws of physics, but also the law of everything by stating simply,
For every action, there is an equal and opposite reaction.

Aku tak tahu sama ada ia adalah niat Newton untuk meringkaskan dasar kehidupan so eloquently in one single line, but he sure nailed it spot on.

Tapi itu aku. Mungkin itu adalah imaginasi aku berkata-kata, lamunan aku yang fikir terlalu dalam. Aku sumpah, kalau ada kerjaya untuk mengelamun dan bermenung, aku rasa sudah pasti aku sudah jadi professional bidang itu.

Mungkin kata2 watak yang dilakonkan the late and talented Heath Ledger itu ade implikasi dalam situasi sebegini.
Why so serious?(sebut dengan gaya ok rakan2)


where is my rambling leading to?

entah, aku pon tak pasti, but sleep eludes me, and i have nothing else to do, so here i am..talking, writing, and fortifying the chambers of my inner demons.

daría mi corazón,en una placa de plata
..
...

..

ok, apa aku bebelkan ini?

(~_~")

No comments: